funktionell träning

Här på Club La Santa har de ett jättefint litet utegym med skivstänger, kettlebells och annat – som gjort för att träna löpstyrka.

Club La Santa

Här är ett pass jag rev av för ett par dagar sedan, enkelt och effektivt. Eftersom utegymmet ligger precis intill löparbanan kan man värma upp genom att jogga några varv.

Passet såg ut så här:

Uppvärmning i form av lätt jogg på löparbanan, 3 varv (1 200 m)
3 x max antal reps marklyft
3 x 20 kliv upp på box

3 x max antal reps av slänga ”rage ball” i marken med full kraft
3 x max antal frivändningar med viktskiva (kettlebell eller skivstång går också bra)
3 x max antal situps
Nedvarvning och stretch

löpstyrka

löpstyrka

löpstyrka

Jag genomförde övningarna utan paus, det blir alltså totalt tre varv och om man vill kan man lägga in en halv minuts paus mellan varje set för att få ner andningen. Garanterat svettigt och roligt, extra kul om man är flera som peppar varandra, men då får ni komma överens om hur många reps ni gör per övning så inte väntetid uppstår.

Kör hårt och ha kul!

(Foto bilderna ovan: Jonas Hansen, kläder från Björn Borg och Under Armour)

Dela: