TVÅ SUPERGODA OCH HÄLSOSAMMA MELLISAR MED KVARG

Mellanmål

Fler här som har svårt att få till bra mellanmål man står sig hyfsat länge på? Är så glad att jag har upptäckt kvargen, för den boostar verkligen mina mellisar med bra protein samtidigt som den mättar.

Här kommer nu två härliga mellanmål med kvarg som går snabbt att fixa till, innehåller en massa hälsosamma saker – och framför allt: de är galet goda! Funkar såklart även superbra till frukost. Jag har använt mig av naturell och smaksatt kvarg från Lindahls, har alltid minst en sådan burk i kylen hemma.

Kvarg med äpple, kanel och müsli

Lindahls Kvarg Naturell
Kanel, malen
Äpple, skivat
Flytande honung
Valnötter, hackade
Müsli

Häll upp kvarg i en skål och rör om med en sked så att den blir lite fluffig. Häll i mald kanel och honung efter smak och rör om igen. Toppa sedan med skivat äpple, valnötter och müsli. Ät och njut!

Mellanmål

MellanmålSupersmoothie med apelsin, avokado, äpple och kvarg

1 dl Lindahls Kvarg Naturell eller Lindahls Kvarg med hallonsmak
1 apelsin
1/2 äpple
1/2 avokado
Riven ingefära
Apelsinjuice
Ev kokosflak

Blanda alla ingredienser i en blender och mixa. Tillsätt apelsinjuice för att uppnå önskad konsistens. Toppa eventuellt med kokosflak eller något annat du är sugen på och servera genast. Det här blir ett rejält glas eller två-tre mindre, beroende på frukternas storlek.

Supersmoothie

Supersmoothie

Foto bilderna ovan: Petra Månström

Tipsa gärna om dina favoritmellisar med kvarg! Och ha en toppendag 🙂

Share: