Tänk att kunna träna utan att ha konstant mensvärk, tredubbla bindor som korvar sig när man springer och att slippa kissa på sig i tid och otid! Ni som vet, ni vet! Är så lycklig över att träningen äntligen har lossnat för mig.

 

Så här har veckans träning sett ut hittills:

Måndag:

Distansrunda (standardrundan runt Kungsholmen), 8 km

Tisdag:

Skivstångspass på gymmet, 60 minuter – svettigt och kul!

Onsdag:

Transportjogg 5 km hem från poddstudion

Torsdag:

Intervaller på löpband: 5 minuter i halvmarafart – vila 1 minut – 4 minuter i milfart – vila 1 minut – 3 minuter i 5 km-fart – vila 90 sek – upprepa 5-4-3-trappan! Uppjogg 15 minuter och nerjogg 10 minuter.

Styrketräning i gymmet

Fredag:

Vila

…och detta är planerat för helgen:

Lördag:

Tröskelpass med klubb: 20 min uppvärmning – sedan 5 x 5 minuter i tröskelfart, 75 sek vila – 20 min nerjogg.

Söndag:

Familjejympa och kanske ett lugnt pass på löpband

Hur går din träning just nu? Berätta gärna! Och ha en fin fredagskväll!

Share: