DET KLOKASTE JAG LÄST PÅ LÄNGE

Petra MånströmLivet, Livsstil, Okategoriserad, Träningsfilosofi2 Kommentarer

semesterträning

Det kom in en kommentar på mitt blogginlägg igår som var så himla klok. Som faktiskt hjälpte mig massor i att få ordning på min egen ”träna under semestern”-ångest. Ville lyfta upp den i ett eget inlägg, så här kommer den:

Hej!

Jag vill börja med att säga att du inspirerar!

Det är intressant hur mycket träning och rörelse påverkas av våra tankar. Jag har liknande upplevelser men tvärtom. Under flera år hade jag en idé om att jag på semestern skulle vara helt ledig, och då ”fick” inte träning och tider förekomma. Jag tränade regelbundet och plikttroget hela året, men på semestern skulle vi vara lediga.

Jag kan med facit i hand säga att det inte gjorde någonting mysigare eller trevligt, jag blev hemsk. Jag har med ålderns vishet insett att det är mitt huvud som mår bäst av träningen, och att den mamma jag blir efter ett träningspass är en bättre mamma. Dessutom uppskattar familjen att jag inte far runt och skall få igång alla på morgonen, varje morgon hela sommaren. De verkar uppskatta att få en lugn avslappnad morgon då och då… 😀

Jag har dock svårt att pressa mig på sommaren utan tränar mer med fokus på genomförande och morgondopp än tider.

Lycka till med din träning! Det är kul att läsa om hur det går.

TACK än en gång till dig, kloka människa, som skrev detta! Du hjälpte mig massor och kommer säkerligen också hjälpa andra som går runt med samma tankar. För vem kommer egentligen att tacka dig för att du går runt och är sur på semestern? 😉

Fler tankar om träning under semestern? Hur tänker du som läser det här?

11+

2 Kommentarer är aktiverade “DET KLOKASTE JAG LÄST PÅ LÄNGE”

  1. Jag har alltid vilat på semestern lite pga min man alltid protesterat och sagt – men nu ska vi ju ha semester. Förra sommaren innan vi åkte till Spanien så sa jag bara rakt av att jag kommer springa 3-4 ggr/vecka för att hålla igång. Inte långt men springa skulle jag göra. För att det inte skulle vara så sjukt tungt när jag kom hem. Det bästa jag gjort. En nackdel för mig var att jag inte kan springa på morgonen pga sjukdom, men jag sprang på eftermiddagen, på ett gym. Ibland bara 2 km men så lätt det var att springa när jag kom hem. Sådan skillnad så nu håller jag i det <3

    1+
  2. Jag tycker det är jätteskönt att veta att jag har en stund i fred varje dag – alltså när min sambo är iväg och tränar. Han är inte i vägen annars heller, men det är ändå en behaglig stund.

    1+

Kommentera

Din epostadress publiceras inte Obligatoriska fält är märkta *