stretch

Saknar du det där sköna suget efter en löptur som du brukade ha förr?

Börjar löpningen kännas mer som ett ångestskapande, nödvändigt ont snarare än något som du gör för att det är roligt? Då kan det vara läge att du börjar fundera över varför du egentligen springer.

LÄS OCKSÅ: Trött på effektivitetshetsen!

Löpning kan se helt olika ut för olika människor. Somliga har ett elitfokus och ser träningen som ett jobb, något som helt enkelt bara ska göras. Sedan finns det människor som har konkreta prestationsmål, program som de följer och som kräver en viss investering i form av tid, blod, svett och tårar.

LÄS OCKSÅ: ”Träna smartast och inte mest och hårdast!”

Sedan finns det människor som springer lite när det faller dem in. De kanske tränar mer löpning under den varma årstiden och varierar med flera olika sporter övriga delen av året.

Ingen inriktning är mer eller mindre ”rätt”, men beroende på var i livet du befinner dig kan löpningens se olika ut. För min del har prestationsfokuset minskat avsevärt nu när jag har familj och en liten bebis att ta hand om. Nu är det välbefinnandet som står i centrum, jag varken orkar eller vill jaga tider längre.

LÄS OCKSÅ: 6 tecken på att du har gått i löparfällan

Vem vet vad som händer i framtiden, men just nu trivs jag alldeles utmärkt med nuvarande upplägg. Vilken inriktning har du på din löpning?

Share: