Skärmavbild 2015-07-20 kl. 14.54.31

Skärmavbild 2015-07-20 kl. 14.54.17

Idag är jag extra glad! För jag nåddes precis av den fina nyheten om underklädesföretaget Aerie som i fjol lanserade kampanjen ”Aerie Real”.

Syftet med den var att visa upp modellerna precis så som de ser ut, med bristningar, ärr, tatueringar eller vad det nu kan vara. Blir varm i hjärtat när jag surfar in på Aeries Instagramkonto och ser bilderna, tänker att just det här behöver vi mycket mer av här i Sverige. För finns det något värre för en kroppsnojig kvinna än att ständigt matas med modebilder där modellerna har retuscherats så hårt att de inte ens har minsta lilla valk när de sitter ner? Det bästa med kampanjen, förutom att den sprider en massa bra och sunda vibbar, är att den har genererat en ökad försäljning för företaget med nio procent.

Åh, vad jag älskar att se bilder på människor där man faktiskt kan få ett hum om hur ett plagg kan tänkas sitta! Vad säger ni, är det inte roligare att se oretuscherade bilder av den här typen? Vilken syfte fyller egentligen de retuscherade modellbilderna, förutom att ge andra människor ångest?

Dela: